2017. nov 19.

A smaragdzöld szigeten

írta: Keep calm and do shopping

Sziasztok!

Október végén jártunk egy hetet Írországban, ahova egy Manchester-i focimeccs után Észak-Wales-en átautózva komppal érkeztünk meg :) Fantasztikus hetünk volt, rengeteget kirándultunk és várost néztünk. Nosztalgiáztunk illetve új helyeken is jártunk: sok Trónok Harca helyszínt is felkerestünk. :)

Nyitókép: mi a Giant's Causeway-nél

Útitervünk:

1 nap: Manchester: A városnézés (katedrális, fő tér) után Manchester City-Burnley focimeccsen jártunk (3-0) az Etihad stadionban Andris volt kollégájával és családjával. A szakadó eső ellenére is jó poén volt :)

Manchester belvárosa, az egyetlen fennmaradt favázas háztömb

Etihad stadion

A Man City bemelegít

A csipet-csapat

2. nap: Belfast: törölték a reggeli kompunkat Holyhead-ben, így egy hajnalival mentünk át a másik szigetre. Emiatt a korai utazás miatt már reggel 8-kor Belfast-ban sétálhattunk. Jártunk a Stranmillis University College-nél (ide jártam egy félévet egyetemre), a Queens University-nél (főépület), a St George's Market-en, Belfast központjában, a Victoria Shopping Centerben (ahonnan kilátás nyílik a városra), majd a Kelly's Cellar-ban ebédeltünk és söröztünk (ahol a 20. szülinapomat is ünnepeltük, még egyetemistaként - most a 28. volt itt:). Délután a Botanic Gardens and Palm House-nál sétáltunk (rózsakert, pálmaház) a napsütésben.

A régi kolesznál

Queens University

Belfast központja

Kelly's Cellar

Botanikus kert, pálmaház

3. nap: Délelőtt az általunk valaha látott legszebb erdőben jártunk: ez a Tollymore Forest Park a Mourne Mountains lábainál. Itt forgatták a Trónok harca egyes jeleneteit - és nem véletlenül, hiszen úgy néz ki ez a hely, mint egy elvarázsolt erdő. Minden egyes lépés után más és más szépségeket láttunk: volt itt remetelak, patak, vízesés, kőhíd, mohák, tó és mindez csodás mélyzöld/néhol őszi színekben... Napközben megálltunk Newcastle-nál a tengerparton, ahol kavicsokat és kagylókat szedtünk. Este pedig elmentünk sörözni Belfast legpatinásabb pub-jába, a The Crown-ba. :)

Tollymore Forest bejárata

Itt találták meg a farkaskölyköket a Trónok harcában

Remetelak

Vízesés

Newcastle, kagylózás

The Crown

4. nap: Reggel korán indultunk, hogy még turisták nélkül sétálhassunk a Dark Hedges-nél, egy 1800 környékén ültetett varázslatos fasornál. Ez szerencsére valamennyire sikerült is, így tovább autóztunk a Giant's Causeway-hez, Észak-Írország egyik legmenőbb látványosságához, a tengerparti bazaltoszlopokhoz. Itt már mindketten jártunk régebben, de közel is volt, és jó is volt nosztalgiázni. Nem is beszélve a hatalmas hullámokról, amik miatt most még menőbbnek láttuk ezt a természeti látványosságot. Délután Belfast-ban még megnéztük a Titanic szárazdokkját: egy hatalmas beton és vas mélyedés, ahol összerakták a hajót. Hihetetlen, mekkora nagy lehetett!

Dark Hedges (mellesleg ez sok filmben szerepel, a Trónok Harcában is :)

Dark Hedges, turisták nélkül!

Giant's Causeway (ez is benne van a Trónok Harcában :)

A Titanic dokkja

5. nap: Innentől délen, Írországban nézelődtünk. Délelőtt a Powerscourt kastélyt és annak gyönyörű parkját jártuk körbe (japán kert, torony, tó, rózsakert) majd Írország legmagasabb vízesésénél, a Powerscourt Waterfall-nál ebédeltünk. Délután Dublinban a Trinity College-ban újra elmentünk megnézni a Book of Kells-t, a kedvenc  1200 éves kelta, mesésen illusztrált zsoltáros könyvemet :) Este pedig Dublin legjobb fish`n'chips-esénél (Leo Burdock) vacsiztunk, majd a legmenőbb partihelyen, a The Temple Bar pub-ban hallgattunk ír zenét és söröztünk :D

Powerscourt

Leo Burdock fish and chips! :P

The Temple Bar

Andris és a finom Guinness

6. nap: Ezen a napon Kilkenny-ben látogattunk, ahol még nem jártunk eddig. Mindketten meglepődtünk, hiszen Kilkenny egy nagyon cuki, színes városka. Van 13. századi katedrálisa és kerek tornya (tipikus kelta cucc), vára, régi épületei és egy fogadója is, a Kyteler's Inn, ami az 1200-as évek óta üzemel. Eredeti tulajdonosa Alice Kyteler volt, akit elsőként ítéltek boszorkányság miatt halára az 1200-as évek végén... biztos jó bulik lehettek ott!! :D

Kilkenny, kilátás a St Canice's kerek tornyából

St Canice's Cathedral

Felmásztam a toronyba: a legtetejére egy nagyon szűk nyílás vezetett fel

Kilkenny utcarészlet

Andris és a boszorkány, Kilkenny sörre várva...

7. nap: Délelőtt még napsütésben elbúcsúztunk Dublintól (Ha'Penny Bridge, Liffey folyó, Trinity College), majd délután kompra szálltunk és meg sem álltunk Milton Keynes-ig.

Tipikus Dublin-i ajtók

Trinity College napsütésben, reggel

Reggeli meglepi: a fél órás késés hajnalban sokba kerül... nagyobb a kerékbilincs, mint maga az autó!!

Nagyon jól éreztük magunkat Írországban - reméljük, még többször eljutunk oda!