2015. máj 27.

Norfolk, Suffolk, Essex

írta: Keep calm and do shopping

Sziasztok!

A május végi hosszúhétvégén kempingezni mentünk Kelet-Angliába (Norfolk, Suffolk, és Essex)!

Szombat délelőtt indultunk, és első megállónk King's Lynn volt. Itt körbesétáltunk a városkában, lefotóztuk a Guildhall-t (négyszáz éves városháza) és a templomot. King's Lynn után észak felé vettük utunkat, és megálltunk Sandringham-nél, a Windsorok állandó lakhelyénél. Eleinte nem is akartunk bemenni az arborétumba, de úgy döntöttünk, kifizetjük a belépőt, és megnézzük Bözsi vityillóját is, ami az arborétum közepén áll. Ezt nagyon jól tettük, hiszen utólag mindeketten úgy gondoltuk, hogy kár lett volna, ha ezt kihagyjuk. A kert fantasztikus volt, szépen rendben volt tartva, és nem mellesleg a rhododendronok pont most virágoztak. II. Erzsébet bizonyára szereti ezeket a virágokat, mert tele volt velük az egész kert... A belépő árában benne volt a múzeum is, ahol ki voltak állítva a királyi család által az elmúlt 120 évben használt járművek, amik Andrisnak nagyon tetszettek :) Ezután sétáltunk a tengerparton a Hunstanton-i vörös és fehér "szikláknál", ami igazából löszfal - de nagyon szép. :)

Első szállásunk Stiffkey közelében, egy sós láp mellett volt. A naplementében sétáltunk ott egyet, és megfigyeltük a sós lerakódásokat a növényeken és a talajon.

A vasárnapot Blicking Hall-nál kezdtük, ami Anglia legjob állapotban fennmaradt Jakab-kori palotája. Ezután elautóztunk Norwich-ba, Kelet-Anglia legfontosabb városába. A város a nagy katedrálisáról és váráról ismert. Tovább folytattuk utunkat Southwold-ba és Dunwich-ba. Southwold egy aranyos kis tengerparti város, régi kis tengerparti nyaraló házikókkal, Dunwich pedig az "elveszett város" - a löszfal, amire építették, az évszázadok alatt leomlott, így már csak néhány romot lehet látni a régi nagy kikötővárosból.

Hétfőn Aldeburgh városában keztük a napot - a Moot Hall Tudor-kori favázas ház körül vaterán autó találkozó volt. Nem csak Andris, még én is élveztem a nézelődést. Napközben Lavenham-ben jártunk, ami állítólag a legszebb angol középkori jellegű kisváros. Legalább 300 színes favázas házikó található itt - nekem talán ez tetszett a legjobban! Utolsó állomásunk pedig Colchester volt, ahol még ma is áll egy kb. 900 éves normann erőd... :)

Nagyon jól éreztük magunkat, a kempingezés is buli volt (miután rájöttünk, hogyan is kell ezt a sátrat felállítani ;)